Brezmejna slovenščina

16.10.2024
Brezmejna slovenščina: Tradicionalno gostovanje dijakov na avstrijskem Koroškem
https://slovenci.si/brezmejna-slovenscina-tradicionalno-gostovanje-dijakov-na-avstrijskem-koroskem/

Srednja vzgojiteljska šola, gimnazija in umetniška gimnazija Ljubljana, program Predšolska vzgoja je konec septembra v sodelovanju  z vrtci in šolami na avstrijskem Koroškem in s Strokovnim pedagoškim združenjem/Pädagogische Fachvereinigung, Celovec/Klagenfurt, izpeljala že tradicionalno gostovanje, ki poteka v sklopu projekta Brezmejna slovenščina. Vabljeni k branju prispevka, ki ga je o dogodku pripravila koordinatorica projekta Mojca Zupan.

Dijaki 4. letnikov so nastopili s tremi tri predstavami za otroke. Predstave so pripravili pod mentorstvom profesoric naše šole. Lutkovna predstava Začarana skrinja je nastala pod mentorstvom in vodstvom profesoric Katje Virant Iršič, Petre Županič in Lili Epih ter zunanje sodelavke Sonje Kononenko, gledališka predstava Moja najljubša pošast  je nastala  pod mentorstvom in vodstvom profesoric Jelene Rusjan, Mojce Trilar in Jasne Potočnik, plesno-gledališka predstava Zvezdica zaspanka pa je nastala po literarni predlogi Frana Milčinskega pod mentorstvom in vodstvom Petre Pikalo, Mojce Trilar in Jasne Potočnik.

Sceno, rekvizite, lutke so izdelali dijakinje in dijaki sami pod vodstvom mentoric. Ob vsaki predstavi zasnujejo tudi različne delavnice, ki so tematsko povezane s predstavami: jezikove,  likovne, plesno-gibalne delavnice, glasbene, na katerih otroci poustvarjajo zgodbo iz predstave. Skupaj je pri pripravi in izvedbi predstav in delavnic sodelovalo 90 dijakinj in dijakov.

Gostovali smo v Selah, Bilčovsu in Celovcu, kjer so se dogodka udeležili vrtčevski otroci in tudi otroci nižjih razredov ljudskih šol – vseh skupaj je bilo približno 160. Gostovanje smo izpeljali 26. 9. 2024. Dijakinje in dijake je spremljalo sedem profesoric in profesorjev: Katja Virant Iršič, Petra Županič, Mojca Trilar, Lili Epih, Petra Pikalo, Jelena Rusjan, Jasna Potočnik in Mojca Zupan.

Strokovne delavke vrtcev in šol na avstrijskem Koroškem so nas zelo lepo sprejeli, našega gostovanja se zelo veselijo. Starejši predšolski in šolski otroci so predstave spremljali zelo doživeto, odzivali so se na dogajanje v predstavi, njihovi odzivi so kazali, da sledijo vsebini, jo razumejo in da se vživljajo v literarno dogajanje ter identificirajo z nastopajočimi osebami. Predstave jim gotovo omogočajo doživljanje literarnega sveta v slovenščini, slovenščino doživljajo kot prijeto izkušnjo, identificirajo se literarnimi junaki. Tudi za sodelovanje na delavnicah so zelo motivirani, dijaki in dijakinje z njimi komunicirajo izključno v slovenščini, kar ne predstavlja težav niti otokom, ki sicer slovensko govorijo slabše. Mlajši predšolski otroci pa dogajanje na odru spremljajo kot dinamično in vtisov polno doživetje, ki ga pogosto že kar med samo predstavo podoživljajo s gibalnim posnemanjem akterjev v predstavi.

Po dogodku strokovne delavke vrtcev našim dijakom predstavijo organiziranost slovenskega šolstva na avstrijskem Koroškem, položaj slovenščine v javnem prostoru na tem območju in težave, ki se pri tem pojavljajo. Dijaki tako spoznajo, kako dragoceno je za koroške Slovence prizadevanje za ohranjanje slovenske kulture in jezika v zamejstvu.

 
Dostopnost